płatności elektroczniczne online

Jak zapłacimy w sklepie internetowym?

Sklepy internetowe są coraz częściej wybieraną alternatywą dla sklepów tradycyjnych. Ich niewątpliwą zaletą jest łatwość i dogodność wykonywania zakupów oraz niższe ceny produktów. Charakterystyczną cechą tego typu sklepów są też epłatności.

Jak działają płatności online?

Płatności w Internecie wymagają zastosowania odmiennego systemu płatności, niż ten, który jest stosowany w sklepie internetowym. Płatności online zostały wprowadzone głównie dlatego, aby sprzedawca natychmiast wiedział, że wymagana kwota pieniędzy znalazła lub znajdzie się na jego koncie. Wcześniej klienci, aby przyśpieszyć termin wysyłki zakupionego produktu, wysyłali do sprzedawców, potwierdzenia przelewów. Współcześnie takim potwierdzeniem jest komunikat ze strony operatora szybkich płatności online. Klient, przekazując bowiem ustaloną kwotę pieniędzy na konto pośrednika systemu płatności online, generuje jednocześnie potwierdzenie transakcji, które jest wysyłane do sprzedawcy. Sama płatność jest następnie automatycznie transferowana na konto sprzedawcy.

Wybierając system płatności

Systemy płatności elektronicznych są co zrozumiałe wygodne dla osób kupujących. W przypadku sprzedawców, aby szybkie płatności online spełniały swoje zadanie, należy zadbać o właściwy wybór dostawcy usług. Bardzo ważna jest wysokość opłaty rejestracyjnej. Niektóre serwisy wymagają od nas opłat za samo założenie konta. Inne wymagają płatności podczas aktywacji. Kolejnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę, wybierając operatora płatności internetowych, jest ilość darmowych wypłat środków z konta w miesiącu. W przypadku większości dostawców jednorazowe pobranie środków jest bezpłatne, ale ich ilość jest limitowana. Ważne jest też czy system pozwala na bezpłatny zwrot środków na konto kupującego. Zdarza się bowiem, że klient zrezygnuje z danego zakupu już po wykonaniu przelewu. Wtedy system zmuszony jest do zwrotu pełnej kwoty na jego konto.

Niestety prowizje za tę operację możemy zapłacić my, jako sprzedawca. Większość operatorów obciąży nas też opłatą, kiedy klient stwierdzi, że nie jest zadowolony z produktu lub nastąpi pomyłka w trakcie dostawy zamówienia. Ostatecznie koniecznością w XXI wieku jest posiadanie mobilnej wersji oprogramowania, tak aby klient mógł zapłacić za zakupiony produkt za pośrednictwem przenośnego urządzenia. Należy też zadbać o to, aby wybrać tego dostawcę usług, który gwarantuje nam pełne bezpieczeństwo transakcji. Jeśli dojdzie do oszustwa, w które zamieszany będzie nasz sklep, nie tylko poniesiemy realne straty finansowe, ale przede wszystkim stracimy reputacje na którą pracowaliśmy przez wiele lat. Fakt ten może nas bardzo dużo kosztować, bo informacje o niewiarygodnych sprzedawcach w Internecie roznoszą się błyskawicznie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.